tag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post1640017378554465783..comments2019-12-19T11:50:39.080+02:00Comments on Haagan linjastosuunnitelma: Kommentoi Haagan linjastoluonnosta 3.11. mennessä!Unknownnoreply@blogger.comBlogger577125tag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-64896838427061649252019-11-03T23:07:58.304+02:002019-11-03T23:07:58.304+02:00Pohjois-Haagasta näytetään vievän pois myös luotet...Pohjois-Haagasta näytetään vievän pois myös luotettava liityntäyhteys juna-asemalle, jos bussilla 40 ei pääse enää Pohjois-Haagan asemalle. Kannelmäen asemalle ei ole järkeä mennä, jos lähtee keskustan suuntaan. Huopalahden tunnelin sulkeminen vei myös pois järkevät ja aikaa säästävät yhteydet Huopalahteen. Linjaa 52 ei voi pitkän poikittaisliikennematkansa takia pitää kovin luotettavana liityntäyhteytenä asemalle, eikä ko. linjan liikennöintivälikään ole niin tiheä, että se sopisi liityntäliikenteen tarpeisiin. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-68877247030091046182019-11-03T23:04:02.894+02:002019-11-03T23:04:02.894+02:00Hyvin kiteytetty, olen samaa mieltä asiasta.Hyvin kiteytetty, olen samaa mieltä asiasta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-37006387936795736192019-11-03T22:55:03.247+02:002019-11-03T22:55:03.247+02:00Yksi linja (40) ei mitenkään riitä korvamaan kolme...Yksi linja (40) ei mitenkään riitä korvamaan kolmea keskustan suuntaan menevää linjaa 40, 43 ja 41, jotka eivät todellakaan ole olleet tyhjäkäytöllä tällä hetkellä. Linja 43 on aina aivan täynnä ja linjalla 40 matkustaa myös paljon väkeä. Täysien bussien takia matka-aika tulee pitenemään huomattavasti, kun ihmiset yrittävät ulos ja sisään täysistä busseista. Tähän matka-aikaan lisänä ovat vielä hitaasti liikkuvat, esim. lastenvaunut ja vanhukset. Matkustusmukavuus laskee ja huonostiliikkuvat ja mahdollisesti muutkin kaatuilevat seistessään täysissä busseissa, jotka hyppivät yli Etelä-Haagan töyssyjen ja kiertelevät liikenneympyröissä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-69796838794265151082019-11-03T22:34:49.831+02:002019-11-03T22:34:49.831+02:00Pohjois-Haagen yhteydet heikkenävät tämän suunnite...Pohjois-Haagen yhteydet heikkenävät tämän suunnitelman perusteella ja usemman linjan korvaaminen yksittäisellä yhteydellä tulee aiheuttamaan ruuhkaantumista.<br /><br />Aikaisemmissa kirjoituksissa nostettiin esille erityisryhmien tarpeet ja turvallisuusnäkökulmat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-53837996232174167862019-11-03T19:20:47.287+02:002019-11-03T19:20:47.287+02:00..jatkona edelliseen kommenttiin: Jatkossa tällais.....jatkona edelliseen kommenttiin: Jatkossa tällaisista "uudistuksista" tiedottamista saisi kyllä kehittää. Vaikka minullakin on ollut HSL:n matkakortti jatkuvassa käytössä yli 15 vuotta ja HSL:llä on varmasti tiedot sekä asuinalueesta että matkakortin käytöstä, niin minkäänlaista tietoa tai kyselyä asiasta ei ole tullut. Tuurilla kuulin naapurilta (joka oli hänkin huomannut vahingossa), että tällainen linjastomuutos on tulossa. Näin saadaan lisää ihmisiä joukkoliikenteen käyttäjiksi - tai sitten ei.. <br /><br />Samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa, että ihmettelen HSL:n kommenttien ja kontribuution puuttumisesta tässä kommenttiketjussa. Toivottavasti tästä kommenttimassasta tulisi edes jonkinlainen kooste ja vastine/tiedote, joka vahvistaisi, että kommentit on otettu vastaan, käyty läpi sekä että miten ne on huomioitu linjastomuutoksen suunnittelussa ja toteuttamisessa. Kaikkia ei voi luonnollisesti miellyttää, mutta jonkinlainen panos tämänkin blogin kommentoinnin eteen on annettu. Kohti parempaa huomista - toivottavasti!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-68994037425297797012019-11-03T19:18:43.599+02:002019-11-03T19:18:43.599+02:00Bussilinja 41 lopettaminen lopettaa samalla suorat...Bussilinja 41 lopettaminen lopettaa samalla suorat yhteydet Pohjois- ja Etelä-Haagasta Meilahden ja Töölön kautta Kamppiin. Yhteydet mm reitin varrella oleviin sairaaloihin heikkenevät, jolloin työmatkaliikenne + sairaaloissa asiointi vaikeutuvat. Vaihdoton yhteys on monelle nopein yhteys liikkumiseen Kampin suuntaan. Vaihtojen kanssa matka-aika kasvaa, mikä saattaa osaltaan vähentää julkisen liikenteen käyttämistä. Juuri kuten muissa kommenteissa on kuvattu; jos ns "oma" bussi on 2 - 3min myöhässä ja vaihtoyhteys 1 - 2 min ajoissa, niin vaihto menee helposti "ohi" ja seuraavaa vaihtoa saa odotella hyvän tovin, jolloin kokonaismatka-aika kasvaa. Ja ylipäänsä vaihdollisiin yhteyksiin saa varautua aina pienellä (tai vähän suuremmalla) riskikertoimella ja pidemmällä kokonaismatka-ajalla (ja usein myös vesisateessa ja loskassa seisoskelulla). Kuten myös siihen, että muualta tuleviin ruuhkaisiin busseihin ei enää oikein mahdu kyytiin, jos Manskulla vaihtaa bussia ruuhka-aikana -- matkustusmukavuus heikkenee; sekin on arvo bussilla / julkisella liikenteellä matkustaville. Kuten muissakin kommenteissa on esitetty, niin matka-aikaa ja matkustusmukavuutta olisi hyvä käyttää myös kriteerinä, kun näitä linjastouudistuksia mietitään. Ainakin, jos halutaan siirtää mm työmatkaliikennettä julkisen liikenteen käyttäjiksi. Yhteyksien pitää olla toimivia, riittävän nopeita ja varmoja sekä ainakin kohtuullisen miellyttäviä käyttää. Sama juttu toki myös liikuntarajoitteisille ja muille ryhmille.<br /><br />Hyvä huomioida, että kaikkien linjojen ei olisi hyvä päättyä rautatieasemalle. Myös Meilahden, Töölön ja Kampin suuntaan on paljon liikennettä ja kulkua; ml työmatkaliikenne, koulut, asiointi. Kamppiin päättyvät bussivuorot auttaisivat osaltaan pitämään myös keskustan alueen tasapainoisesti elävänä. Lisäksi huomioitava, että pitkän matkan bussit lähtevät edelleen Kampin keskuksesta. Rautatieasemalta on vaikea ja hidas kuljettaa isompia kantamuksia Kampin keskuksesta lähteviin pitkän matkan busseihin; siirtymämatkat ja -ajat metroon ovat hitaita ja välimatka kävellen on hidas liikennevaloineen ja mukulakivettyine katuosuuksineen (huomioiden, että lyhin reitti kulkee Postitalon ja Kiasman välistä). Linjastouudistuksen yhteydessä olisi hyvä huomioida myös laajempien liikenneketjujen toimivuus ja vaihdot muihin / muiden operaattoreiden kulkuvälineisiin; kuten esimerkiksi noihin pitkän matkan busseihin. Se on autottoman ja julkisilla liikennevälineillä liikkuvan arkea ja huomioitava asia, jos halutaan siirtää isompia massoja käyttämään julkisia kulkuvälineitä.<br /><br />Lisäksi kävelymatka uudelle linjalle 40 kasvaa monella liian pitkäksi varsinkin, jos on liikkumisvaikeuksia. Tämä ei lisää julkisen liikenteen houkuttelevuutta. <br /><br />EHDOTUS: Uuden linjan nro 40 päättäminen Elielin sijasta Kamppiin ratkaisisi ainakin osan ongelmista. Tämä on ns "minimi"parannus, jos muuhun ei pystytä. Se tukisi julkisten kulkuyhteyksien käyttämistä jatkossakin, auttaisi osaltaan pitämään keskustan elävänä; muutenkin kuin vain rautatieaseman ympärillä. Lisäksi se auttaisi vaihtoja ja sujuvia yhteyksiä Kampin bussiterminaaliin. Junalla pääsee rautatieasemalle, kuten moni muukin on näissä kommenteissa jo todennut. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-14814313141388031042019-11-03T11:44:50.856+02:002019-11-03T11:44:50.856+02:00Hei, Tämän suunnitelman nimi on huono sillä suunni...Hei, Tämän suunnitelman nimi on huono sillä suunnitelma koskee myös Kannelmäkeä ja Kaarelaa. Sekä linjaa 41 että linjaa 43 tarvitaan koska suora yhteys Kamppiin on tärkeä monille joukkoliikenteen käyttäjille eivätkä kaikki matkustajat mahdu samaan bussiin millään. Lisäksi on ollut vihdoinkin hyvä päästä 41 suoraan sisälle Kampin keskuksen terminaaliin niin ei ole tarvinnut enää ulkona palella etenkin talvikaudella ja nyt uuden linjan 40 suunnitellaan meneväksi vain Elielinaukiolle mikä on tuulinen ja kylmä paikka odotella bussia etenkin talvella. Miksi koko Pelimannintien alkuosa jätetään kokonaan ilman bussiliikennettä ja pysäkkejä kun tämän ison kadun varrella on paljon asukkaita jotka tarvitsevat bussipysäkkejä kadun vieressä ja tälle kadulle bussit mahtuvat hyvin liikkeenöimään toisin kun kapealle Kanneltielle minne tiheä bussiliikenne ei edes mahdu hidasteiden ja autojen pysäköinnin takia. Myös Kannelmäen vanhan ostoskeskuksen bussipysäkit on säilytettävä sillä vieressä on kirkko, päiväkoti ja koulu ja apteekki ja 2 ruokakuppaa joiden viereen on rakenteilla vielä 9 uutta kerostaloa ja ravintolakin joiden kävijät tarvitsevat toimivaa joukkoliikennettä. Terveisin alkuperäinen KaarelalainenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-29267413949403064712019-11-03T11:17:22.531+02:002019-11-03T11:17:22.531+02:00Poikittaislinjaa 552 ei saa lopettaa!
T:PörriPoikittaislinjaa 552 ei saa lopettaa!<br />T:PörriAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-84640807516091447302019-11-03T10:05:46.905+02:002019-11-03T10:05:46.905+02:00Maununnevalaiset vanhukset käyttävät Kannelmäen v...Maununnevalaiset vanhukset käyttävät Kannelmäen vanhan ostarin Apteekkia ja kauppoja ,mutta kaikki pussit ( 52 ja 42)kiertävät sen. Ilmeisesti halutaan apteekki ja vanhukset sekä sairaat pois.<br /><br />Vanhusten pitää päästä Elielin aukiolle vaihtamatta moniin välineisiin ,jotta pääsevät matkalaukkujen kanssa juniin rauhassa. Pasilassa juniin nousuun vähän aikaa. Pussit menevät Otaniemeen ja Kampiin, josta pitkä matka Asemalle. Eiköhän opiskelijat jaksa sen verran vielä kävellä että jaksavat metroasemalle ja juniin.<br />Kannattaa käyttää aivoja suunnittelussakin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-3218351020916646262019-11-03T02:54:59.006+02:002019-11-03T02:54:59.006+02:00Kääntäkää 40 Töölöön Topeliuksenkadulle ja päättyv...Kääntäkää 40 Töölöön Topeliuksenkadulle ja päättyväksi Kampin terminaaliin, niin loppuu tämä ikuinen ulina linjan 41 lakkauttamisesta. Haagasta pääsee junalla elielinaukiolle, jos on tarvis.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-70026147808695565692019-11-01T22:00:21.705+02:002019-11-01T22:00:21.705+02:00Suora bussiyhteys (41) Pohjois-Haagasta ja Etelä-H...Suora bussiyhteys (41) Pohjois-Haagasta ja Etelä-Haagasta pitää säilyttää. Elielinaukiolle menee jo monta bussiyhteyttä sekä juna. <br /><br />Työmatkaliikenne Kamppiin vaatii tällä suunnitelmalla vaihtoja ja tuuria bussin ajon ajankohdalle, koska Kamppin menevät bussit kulkisivat harvoin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-16960177273264160912019-11-01T15:37:34.433+02:002019-11-01T15:37:34.433+02:00Naisten lisäksi busseja käyttävät lapset ja ikäihm...Naisten lisäksi busseja käyttävät lapset ja ikäihmiset. Näillä kaikilla ryhmillä on ilmeisesti HSL:n suunnittelijoiden näkökulmasta juuri helpointa vaihtaa bussista toiseen, aikaa värjötellä bussipysäkillä odottamassa sitä liityntälinjaa sekä terveitä jalkoja kulkea pidentyneitä matkoja pysäkeille. <br /><br />Ei voi myöskään olla ärsyttämättä HSL:n kommentoijien täydellinen poissaolo tästä keskustelusta. Tämä on teidän suunnitelmanne, ja me asiakkaat täällä keskenämme kommentoimme. Jotenkin tulee sellainen olo, että on haluttu avata vain palautekanava, jonne kommentit jäävät elämään omaa elämäänsä, ja tämä kerrassaan kelvoton linjastosuunnitelma vain jatkaa eteenpäin menoa. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-91158894487976143562019-11-01T07:15:41.365+02:002019-11-01T07:15:41.365+02:0042 reitti on säilytettävä ennallaan, Kanneltie 8 j...42 reitti on säilytettävä ennallaan, Kanneltie 8 ja vanhalta ostoskeskukselta on matkustajia keskustan suuntaan!!!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11087982864213683964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-60224419718004154322019-10-31T21:26:57.632+02:002019-10-31T21:26:57.632+02:00Hei toinen muurahainen, vaihtaahan voi nykyisellää...Hei toinen muurahainen, vaihtaahan voi nykyiselläänkin.. ilman linjastomuutosta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-91348067527091145602019-10-31T21:21:21.900+02:002019-10-31T21:21:21.900+02:00Ensinnäkin,tehkää nyt vielä sinne otaniemeen lento...Ensinnäkin,tehkää nyt vielä sinne otaniemeen lentokenttä, se kuljetusmuoto sieltä puuttuu. Antakaa linjan 52 kulkea vanhaa reittiään siinä riittää asiakaita kyllä. Suunniteltu uusi linja on utopistinen ja aivan turha. Sekä vaikeuttaisi nykyisen linjan käyttäjien matkustamista.<br />Muutenkin nämä linojen uudistus ehdotukset ovat täysin epäonnistuneet. Mm. suunniteltu linjan 40 tiheä väli tulee tukkimaan ennestään tukossa olevan Pohjois-Haagan ja Kannelmäen välisen sillan kehä 1 yli, varsinkin ruuhka-aikoina. Kannattaa todella harkita vanhojen linjojen muuttamista, koska niiden käyttäjät kärsivät eniten, eivät pöydän takana istuvat suunnitteliat.. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-53613353807034475282019-10-31T20:34:38.663+02:002019-10-31T20:34:38.663+02:00TODELLA huono asia jos tämä uudistus toteutuu! Esi...TODELLA huono asia jos tämä uudistus toteutuu! Esim kannelmäen ostarilta ei menis ollenkaan bussia, mikä idea siinä on! ? Siihen ollaan myös rakentamassa paljon uusia taloja yms ja silti bussit laitetaan kiertämään muualta? 42 voisi ihan hyvin jatkaa ostarin kautta, ja 43 bussin lopettaminen olis yksinkertasesti vaan tyhmää. Jos joku uudistus 43, niin vois kiertää vähän lyhyempää reittiä keskustaan. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-48215877079408611392019-10-31T18:55:19.734+02:002019-10-31T18:55:19.734+02:00Tämän kommentin kanssa voi vain olla samaa mieltä!...Tämän kommentin kanssa voi vain olla samaa mieltä! Naisten kulkemista tämä muutos eniten vaikeuttaa. Ei haittaa autolla ajavia HSL:n suunnittelijasetiä se, että naisväki raahustaa entisestään piteneviä matkoja "liukkaassa, pimeässä ja sohjossa". Huonojalkaiselle 500 metrin matka lähimmälle bussipysäkille on aivan liian pitkä!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-37460897619530284492019-10-31T18:50:23.308+02:002019-10-31T18:50:23.308+02:00Lassilan yhteydet huonontuvat tämän suunnitelman m...Lassilan yhteydet huonontuvat tämän suunnitelman myötä todella paljon! Esitetty 500 metrin kävelymatka lähimmälle linjan 40 pysäkille Lassilasta on talven liukkaalla säällä tai öiseen aikaan aivan liian pitkä ja yöllä myöskin turvaton. Asioin paljon Ruskeasuolla ja Töölössä. Nykyisin 40:lla on päässyt näppärästi suoraan Lassilasta Mannerheimintielle ja takaisin. Pelkästään junaan perustuva yhteys on epävarma. Junat eivät myöskään kulje kovinkaan myöhään. Jos tämä suunnitelma toteutuu, viimeisen junan keskustasta lentokentälle pitäisi lähteä n. klo 4.00. Ehdoton ei linjan 40 reittimuutokselle Lassilassa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-72079592041582689142019-10-31T12:33:25.234+02:002019-10-31T12:33:25.234+02:00Näköjään voinkin sitten lakkauttaa bussikorttini j...Näköjään voinkin sitten lakkauttaa bussikorttini ja siirtyä pääasialliseksi yksityisautoilijaksi. Pohjois-Haagalaisen näkökulmasta niin surkea suunnitelma joka suuntaan, etten tiedä mistä kommentoinnin aloittaisin saati mistä löytäisin energiaa rustata palaute, jolla ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta suunnitelmaan. 51:n poistuminen lakkauttaa yhteyden Vallilan alueelle. Muiden linjojen lakkauttamisen myötä yhteys keskustaan heikkenee/pitenee. Ai että sitä ihmismassaa sulloutumassa yhteen ainokaiseen runkolinjaan kohti keskustaa (elleivät muut tee samaa johtopäätöstä kuin minä ja lakkauta bussikorttejaan)!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-60575160215041246372019-10-31T09:57:42.045+02:002019-10-31T09:57:42.045+02:00Linja 41 on aina arkisin täynnä työmatkalaisia aiv...Linja 41 on aina arkisin täynnä työmatkalaisia aivan Kamppin keskukseen asti, mutta nyt se halutaan lopettaa ja "nopeuttaa" matkustamista vaihdollisella yhteydellä? Ne kerrat kun olen bussia vaihtanut Mannerheimintien alussa Kamppiin meneviin linjoihin, ovat nämä(kin) bussit olleet aivan täynnä ja vapaana on ollut lähinnä seisomapaikkoja - näihinkö busseihin nyt sitten vielä ahdetaan kaikki linjan 41 matkustajat, joilla on tarve päästä Töölön/Kampin suuntaan? HSL voisi huomioida suunnitelmissaan matka-aikojen sijasta myös matkustusmukavuuden ja helppouden: suurin osa ihmisistä ei halua vaihtaa kulkuvälinettä kesken matkan, varsinkaan kun kyse on kohtalaisen lyhyestä matkasta. <br /><br />Lisäksi linjan 51 lakkauttaminen heikentää mahdollisuuksia liikkua Haagan suunnasta poikittaisesti Kalliota ja Vallilaa kohti; kuitenkin esimerkiksi Vallilassa on suuri yrityskeskittymä ja monen siellä työssäkäyvän yhteys katkeaa nyt täysin. Jos todella haluatte tehdä joukkoliikenteestä suosituimman liikkumismuodon, kuunnelkaa välillä käyttäjiänne ja kehittäkää liikenneverkostoa käyttäjälähtöisesti. Nyt tässä ajetaan runkolinjoihin ja vaihtoihin perustuvaa liikennevisiota kuin käärmettä pyssyyn, vaikka monen arkea vaihdolliset yhteydet vain hankaloittavat. Meiltäkin nopein yhteys töihin Vallilaan ja Töölöön on tämän uudistuksen jälkeen oma auto.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-89047724609947302532019-10-31T06:55:25.294+02:002019-10-31T06:55:25.294+02:00Ei näitä linjoja pitäisi miettiä miten pääsisi mah...Ei näitä linjoja pitäisi miettiä miten pääsisi mahdollisimman vähällä linjamäärällä joka paikkaan. Matkaan kulutettu aika ratkaisee paljon, tuleeko linjaa käytettyä. Suunnitelma korvata linjoja linjalla 40 on todella onneton. Lyhyillä siirtymillä ei ole ongelmaa mutta kyseisen linjan jäädessä ainoaksi perukoilta lähdettäessä varata eväät ja parranajovälineet mukaan, kun lähtee töihin esim. Töölöön.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-71085073670136354072019-10-31T06:19:09.875+02:002019-10-31T06:19:09.875+02:00HSL arvomaailma tulee tässä esityksessä hyvin esii...HSL arvomaailma tulee tässä esityksessä hyvin esiin. Ketkä käyttävät busseja? Naiset. Eli kunnolliset ja tärkeät kansalaiset kuten miehet ja ministerit eivät näistä muutoksista kärsi. Ja naisethan voivat painavineen kauppakasseineen ja lapsineen kävellä pitempiä matkoja liukkaassa, pimeässä ja sohjossa pidempiä matkoja. Ja jos matkalla pitää vaihtaa linjaa monta kertaa, niin sekään ei tee mitään, koska naisillahan on aikaa seistä sateessa, vai? Ja mihin linja 63 on hävinnyt?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-70813324883999304032019-10-30T19:58:58.698+02:002019-10-30T19:58:58.698+02:00Hyvä suunnitelma, tuskin kustannusneutraalisti saa...Hyvä suunnitelma, tuskin kustannusneutraalisti saa paljoa parempaa tehtyä - ikävää toki että joidenkin alueen asukkaidne kannalta muutos on negatiivinen.<br /><br />Vaikka ei ehkä suoraan Haagan alueen linjastoon liity, ja vaikka tästä on ollut jo paljon kommentteja, pieni vihje:<br /><br />https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/uutiset/2019-06-03/kuninkaantammessa-kahvitellaan-jalleen-kustaanpaivana-66<br /><br />(Kallis tunnelikin rakennettu)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-46685815334724204262019-10-30T14:16:22.521+02:002019-10-30T14:16:22.521+02:00Eikö bussi 42 enää kulkisi Kannelmäen ostarin kaut...Eikö bussi 42 enää kulkisi Kannelmäen ostarin kautta?Eikö millään bussilla enää pääsisi Kannelmäen ostarilta vaihtamatta Elielin aukiolle?Te olette unohtaneet liikunta- ja näkövammaiset ja vanhukset suunnitelmissamme.Puhutte ,kuinka on hyvät vaihtoyhteydet sinne ja tänne. Ei näkö- ja liikuntavammaiset pysty bussin vaihtoon Hämeenlinnantiellä eikä Mannerheimintielläkään siirtymään esim.raitiovaunuun. ONKO nämä liikenne suunnitelmat tehty vain TYÖSSÄKÄYVILLE ,NUORILLE ja lapsille. Vammaisella ja vanhuksilla on myös oltava mahdollisuus julkisen liikenteen käyttöön. Heillä on siihen oikeus. Hekin ovat veronsa maksaneet.Leena Kerohttps://www.blogger.com/profile/06175895588580013764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7245144993401638750.post-66986152500054974992019-10-30T13:58:29.250+02:002019-10-30T13:58:29.250+02:00En jää kaipaamaan linjaa 43, koska se on ollut Kan...En jää kaipaamaan linjaa 43, koska se on ollut Kannelmäen puolella älyttömän hidas yhteys, mutta jos ainoa suora bussiyhteys Kuninkaantammesta keskustaan poistetaan, mitä tulee tilalle? Ei riitä, että vuosien päästä tulee linja, joka kulkee vain ruuhka-aikoina. Vaihdot eivät nykyisellään toimi, koska vaihtoyhteydet ja niiden aikataulut eivät kohtaa. On kohtuutonta, että vaihtoyhteyttä joutuu odottamaan yli 10 min. Toivottavasti tämä sentään paranee jos 52 vuoroväli tihenee.<br /><br />Kuninkaantammesta pitäisi päästä keskustan lisäksi myös Pasilan, Kallion ja Kalasataman suuntaan, joten Paloheinän linja 66 tulisi jatkaa Kuninkaantammeen. Tästä hyötyisivät myös muut Hakuninmaan asukkaat.Anonymousnoreply@blogger.com