torstai 12. joulukuuta 2019

Haagan linjastosuunnitelma HSL:n hallituksen käsittelyssä ensi tiistaina

HSL:n hallitus käsittelee Haagan linjastosuunnitelmaa seuraavassa kokouksessaan tiistaina 17.12.2019.

Voit katsoa ennakkoon lisätietoja hallituksen kokouksen esityslistasta. Kokousmateriaaleissa on tarkempaa tietoa projektin etenemisestä, suunnitellusta linjastosta ja tehdystä asukasvuorovaikutuksesta, johon te lukijat olette osallistuneet.

Kerromme kokouksen jälkeen täällä blogissa, mihin päätökseen HSL:n hallitus tuli.

Mies ja nainen nousemassa bussin kyytiin.
HSL:n hallitus päättää Haagan linjastosuunnitelmasta kokouksessaan 17.12.2019.
Päivitys 13.12. klo 15:34. HUOM! Esityslistassa lukee virheellisesti, että linja 37 kulkisi Elielinaukiolle. Tämä on virheellinen tieto. Linja 37 kulkee Kamppiin, kuten blogissa ja täällä julkaistuissa kartoissa on kerrottu. Pahoittelut virheestä!

14 kommenttia:

  1. Mitenköhän helvetissä te kuvittelette että nyky matkustaja määrät tungetaan pinenmpiin autoihin linjoilla 37 41 ja 42!!! Että nykyisten 43-paikkasten tilalle tulee 31-37 paikkaista kalustoa!! Ja vielä 12-15min vuorovälillä siellä saa seistä ja puolet saa jäädä odottamaan josko seuraavaan mahtuisi!! Teil ei ole päässä järkeä nykyiset 43 paikkasetki on aivan täynnä! Olisi kuulunut tulla vähintään 47 paikkaista kalustoa!!!!!
    Käyttäkää aivoja ja tulkaa itse seisomaan 50min matkalle!!!!!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kulkeehan runkolinjat kyseillä linjojen kanssa samoilla pääväylillä!

      Poista
    2. Ei kulje esimerkiksi Myyrmäki-ruskeasuo ja topeliuksenkatu-kamppi välillä.
      Esimerkiksi tämä on jo nähty kun aikoinaan entisellä 45(nyk. 37) ajettiin 35 paikkaisella autolla niin puolet matkustajista jäi malminkartanossa kyydistä kun oli jo aivan täynnä ja keskustassa muutamat mahtuivat kyytiin sitä mukaan kun jääjiä oli. HSL katsoo luvuista näitä asioita eikä paikan päällä niin eivät näe todellisuutta!!!!

      Poista
  2. Taitaa tulla pelkästään muodollinen käsittely, sillä eiköhän tämä toimivan linjaston alasajo ollut jo etukäteen suunniteltu strategia.

    VastaaPoista
  3. Harmillista, että linjan 33 reittiä Haagan päässä ei ilmeisesti tarkasteltu sitten viimeisimmän luonnoksen. Siinä esitetty reitti on todella sekava, ei päätä eikä häntää. On hyvin vaikeaa uskoa, että matkustajat ottavat haltuun linjaa, joka Haagassa kulkee yhteen suuntaan yhtä sokkeloista reittiä ja toiseen suuntaan toista. Veikkaisin, että linjan aloittaessa sen reitti todetaan käytännössä sudeksi ja siihen joudutaan tekemään nopeasti muutoksia, jotta reitistä tulisi selkeämpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaan mieltä eikö olisi ollut järkevää linja 33 järkeväksi linjaksi. Jatkaa Linja 63 reittiä pitkin joko Pirkkolaan tai Pohjois-Haagan asemalle

      Poista
  4. Eikö linja 37 kuljekaan Kamppiin, vaan Elielinaukiolle..?

    Eikö ajatus nyt ollut se, että jos haluaa Topeliuksenkatua-Runeberginkatua Kamppiin pystyy vaihtamaan näihin linjoihin? Mutta nyt yksi on karsittu pois (milloin se tapahtui?), eli vaihto toimii huonommin.

    Nyt tehdään kyllä liian paljon muutoksia.
    Pitäisi olla yksi selkeä linja, jota seurataan, eikä tällaista soutamista/huopaamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se jatkossakin ajaa kamppiin kuten 41 ja 42.

      Poista
    2. Miksi esityslistassa lukee Elielinaukio?

      Poista
    3. Jonkin sortin virhe kartoissa on merkitty kamppi ja myös reitti kamppiin.

      Poista
    4. No toivotaan näin, että oli virhe. Olisi kiva saada kommenttia ihan HSL:ltä asiaan liittyen.

      Poista
    5. Hei,

      ja pahoittelut kaikille! Esityslistaan on tosiaan tullut virhe linjan 37 reitin päätepysäkin suhteen. Linja 37 kulkee siis Kampista, kuten täällä blogissa ja kartoissa on kerrottu.

      Kiitos tarkkasilmäisille!

      Poista
  5. Sitä en ymmärrä, miksi HSl ei hyödynnä Kamppia Runkolinjojen lähtöpaikkana? Nyt elielinaukiosta on tulossa vielä ruuhkaisempi kuin ennen. MYöskin HSl voisi ehdottaa Helsinki suunnittelua Laajasalon ja muiden pikaratikoiden lähtöpaikaksi Rautatientorin Bussiterminaalia.Varmasti Rautatientorin linjoista osa on muuttumassa runkolinjoiksi ja osa Hakaniemeen ja Kalasatamaan, joten tilaa varmasti saataisiin pikaratikoille järjestettyä. Nyt suunnittelussa on Rautatieaseman edusta , joka todella huono paikka pikaratikoille, Keskeltä oleva Kadun ylitys poistuisi ja ihmiset joutuisivat kiertämään käytänössä pikaratikat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei siinä mikään kadunylitys poistu? Pikaraitiotie kulkee kaduntasossa niin kuin autot ja nykyiset sporatkin. Ihan samalla tavalla siinä on suojatiet aseman edessä jatkossakin.
      Kampin terminaalin alikäytöstä olen samaa mieltä. Siellä on kuitenkin 20 laituria sisätiloissa. Toisin kuin sateen ja tuulen pieksemällä Elielinaukiolla.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.